ΕΚΔΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ

Κωδικός μαθήματος
13ΒΝΦ11
Μονάδες ECTS
4
Εξάμηνο
Εξάμηνο Η
Κατηγορία μαθήματος
Κατεύθυνση
Βυζαντινή και Νεοελληνική Φιλολογία
Διδάσκων καθηγητής

Γ. ΑΝΔΡΕΙΩΜΕΝΟΣ

Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΣΕ ΜΟΡΦΗ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ 3
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ).  

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης

γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

ΕΙΔΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS ΟΧΙ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης

Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β

Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

 

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν εξοικειωθεί με ποικίλες τεχνικές έκδοσης νεότερων λογοτεχνικών κειμένων, καθώς και με μεθόδους συγκρότησης βιβλιογραφικών εργασιών. Μέσα από τη συγκριτική μελέτη πολλών σχετικών παραδειγμάτων, θα έχουν μάθει τη χρήση των συναφών συμβόλων, ώστε να είναι σε θέση όχι μόνο να εκπονούν τις αντίστοιχες εργασίες, αλλά και να αξιολογούν όσες χρησιμοποιούν στις μελέτες τους. Ας σημειωθεί ότι αντίστοιχα μαθήματα λείπουν από τα προπτυχιακά προγράμματα συγγενών Τμημάτων της ημεδαπής.

 

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

……

Άλλες…

…….

 

Το μάθημα θα συμβάλει α΄) στο να μάθουν οι φοιτητές να αναζητούν, να αναλύουν και να συνθέτουν δεδομένα και πληροφορίες, με τη χρήση και των νέων τεχνολογιών, β΄) να εργάζονται αυτόνομα αλλά και ομαδικά, γ΄) να επιδιώκουν τη διεπιστημονική συνεργασία, δ΄) να παράγουν νέες ερευνητικές ιδέες, ε΄) να σχεδιάζουν και να διαχειρίζονται ερευνητικά έργα και στ΄) να μάθουν να σκέπτονται δημιουργικά και επαγωγικά.

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Τίτλος ενότητας Βιβλιογραφία Σύνδεσμος παρουσίασης
Από το χειρόγραφο στο έντυπο Σημειώσεις διδάσκοντος https://eclass.uop.gr/courses/LITD161/
Βασικές παράμετροι στην παραγωγή εντύπων / βιβλίων Σημειώσεις διδάσκοντος https://eclass.uop.gr/courses/LITD161/
Τρόποι εκδοτικής παραγωγής Σημειώσεις διδάσκοντος https://eclass.uop.gr/courses/LITD161/
Κριτικές, φιλολογικές και χρηστικές εκδόσεις Νεοελλήνων συγγραφέων: Καθορισμός βασικών εννοιών Σημειώσεις διδάσκοντος https://eclass.uop.gr/courses/LITD161/
Μεθοδολογία έκδοσης κειμένων Νεοελλήνων συγγραφέων, παλαιότερων και σύγχρονων (εκδοτικές τακτικές, τρόποι υπομνηματισμού) - συζήτηση χαρακτηριστικών παραδειγμάτων Σημειώσεις διδάσκοντος https://eclass.uop.gr/courses/LITD161/
Μεθοδολογία έκδοσης κειμένων Νεοελλήνων συγγραφέων, παλαιότερων και σύγχρονων (εκδοτικά και φιλολογικά σχόλια) - συζήτηση χαρακτηριστικών παραδειγμάτων Σημειώσεις διδάσκοντος https://eclass.uop.gr/courses/LITD161/
Βιβλιολογία - Βιβλιογραφία: Καθορισμός βασικών εννοιών Σημειώσεις διδάσκοντος https://eclass.uop.gr/courses/LITD161/
Βασικές συντομογραφίες και τρόποι παραπομπών Σημειώσεις διδάσκοντος https://eclass.uop.gr/courses/LITD161/
Μεθοδολογία συγκρότησης βιβλιογραφικών εργασιών σχετικών με τη νεοελληνική γραμματεία (γενικές - ειδικές - τοπικές) Σημειώσεις διδάσκοντος https://eclass.uop.gr/courses/LITD161/
Μεθοδολογία συγκρότησης βιβλιογραφικών εργασιών σχετικών με τη νεοελληνική γραμματεία (κριτικές - αναλυτικές), με έμφαση στις βιβλιογραφίες Νεοελλήνων λογοτεχνών Σημειώσεις διδάσκοντος https://eclass.uop.gr/courses/LITD161/
Ενδεικτική παράθεση συναφών βιβλιογραφικών εργασιών - συζήτηση χαρακτηριστικών τους Σημειώσεις διδάσκοντος https://eclass.uop.gr/courses/LITD161/
Βασικές αρχές στην επιμέλεια κειμένων Σημειώσεις διδάσκοντος https://eclass.uop.gr/courses/LITD161/
Στάδια και σύμβολα των τυπογραφικών διορθώσεων Σημειώσεις διδάσκοντος https://eclass.uop.gr/courses/LITD161/
Τρόποι αξιολόγησης φοιτητή:  
Πρόταση 1 Γραπτή ή προφορική εξέταση (στο τέλος του εξαμήνου)
Πρόταση 2  
Πρόταση 3  
Πρόταση 4  
Άλλο  
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΣΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές ΝΑΙ, ΟΤΑΝ ΑΥΤΟ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ 13Χ2=26
ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΩΝ 13Χ1=13
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ 58 ώρες
ΤΕΛΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ 1 Χ 3 = 3 ώρες
ΣΥΝΟΛΟ 100 ώρες (25 Χ 4 ώρες εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Το μάθημα αξιολογείται στην ελληνική, μέσω γραπτών ή προφορικών εξετάσεων. Ο τρόπος και η φιλοσοφία της εξέτασης ανακοινώνεται στους φοιτητές από τα πρώτα κιόλας μαθήματα.

 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Σημειώσεις διδάσκοντος, , όπου και η σχετική βιβλιογραφία